تعمیر ضبط

تعمیر ضبط دنا

تعمیر رادیو پخش دنا

تعمیر ضبط دنا

تعمیر ضبط دنا امروزه سیستم عامل پخش خودروهایی مانند خودرو دنا اندروید میباشد، که در ضبط خودرو امکاناتی نظیر بلوتوث، جی پی اس، قابلیت وصل شدن به تلفن همراه، نشان دادن تصاویر و فیلم ها و اینترنت وجود دارد. این امکانات لذت رانندگی را چند برابر میکند.به طور مثال؛ راننده هنگام رانندگی نیازی به دست گرفتن نقشه برای پیدا کردن مسیر ندارد و با خیال آسوده تر رانندگی میکند.

در پخش ضبط دنا اکثرا خرابی های شایعی وجود دارد که میبایست در زمان مناسب در جهت تشخیص و تعمیر آن بر آییم چرا که سهل انگاری و دستکاری غیر حرفه ای تنها موجب خرابی بیشتر مانیتور خواهد شد.

در مرکز ضبط آوا واقع در غرب تهران تعمیر انواع مانیتور خودرو بنز بی ام و هیوندا سانتافه سوناتا جک جیلی و … به صورت تخصصی در مدت زمان 2 ساعت انجام میپذیرد.در این مبحث به تعمیر ضبط دنا میپردازیم.

تعمیر تخصصی ضبط دنا

ضبط خودرو دنا

ایرادات رایج ضبط دنا

احتمال خرابی ضبط یکی از آزاردهنده ترین ویژگی های سیستم های اطلاعات سرگرمی خودرو دنا است. خودتان را در یک سفر جاده ای طولانی در نظر بگیرید که می خواهید کمی موسیقی داشته باشید. اما، تنظیمات نمایش رادیویی شما کار نخواهد کرد. تصور این موضوع هم ناامید کننده است. بنابراین، در اینجا به برخی از اشکالات شناخته شده اشاره کردیم:

  • خواندن نادرست CD یا DVD
  • خاموش شدن ناگهانی ضبط
  • ایراد در پخش صدا
  • ویروسی شدن ضبط
  • کارنکردن تاچ مانیتور دنا
  • ایراد در راه نشان یا همان جی پی اس خودرو
  • سفید یا پرپر نشان داده شدن مانیتور
  • تداخل سیگنال با مسیر GPS قابل محاسبه نیست
  • خطا در صفحه نمایش
  • صفحه نمایش، فقط نوارها را نشان می دهد یا تاریک می ماند
  • صدایی وجود ندارد یا یک طرفه است
  • از بین رفتن کامل صدا
  • نمایشگر غیرفعال

تمام این خرابی ها می تواند به دلیل آسیب فیزیکی ناشی از اتصالات، خرابی سیم های رابط،  مشکلات فیوز،  فناوری ضد سرقت فعال شده، دکمه پاور معیوب یا جایگزینی ضعیف باشد.که تمامی موارد در مرکز ضبط آوا 09120710830 به صورت تضمینی در مدت زمان 2 ساعت رفع خواهد شد.

نمونه مالتی مدیا دنا تعمیر شده توسط متخصصان مرکز ما واقع در غرب تهران

 

عوامل موثر در تعمیر ضبط دنا

خودرو دنا محصول داخلی میباشد. ضبط دنا به دلیل دارا بودن سیستم عامل اندروید، مشکلاتی را برای ضبط خودرو به وجود می آورد که نیاز به تعمیر ضبط دنا پیدا میکند.برای تعمیر باید از ساختار تشکیلاتی ضبط آگاهی کامل داشت. عدم آگاهی با ضبط دنا و عدم آشنایی موجب افزایش خرابی و هنگ کردن مانیتور و همچنین از کار افتادن قسمت های دیگر ضبط دنا میشود که دیگر از دست متخصصان هم کاری بر نمی آید.

در واقع ضبط دنا مجهز به سیستم عامل ویندوز  CE  می باشد که بیشتر برای کامپیوترهای قابل حمل طراحی شده است. یکی از عوامل اصلی خرابی ضبط های دنا همین سیستم عامل ویندوزی آن میباشد.که ممکن است در تعمیر ضبط سانتافه هم مشاهده شود.

مدل های رادیو پخش دنا

ضبط دنا دارای سری جدید (سری دو)و سری قدیم (سری یک) میباشد، که ساختار این دو سری با هم تفاوت میکند. با توجه به ایرادات در سری قدیم، طراح و برنامه بهتری را جهت به حداقل رساندن ایرادت در سری جدید انجام داده اند.در سری جدید ضبط دنا جهت نصب برنامه ریزی با به کار بردن آی سی نند (ic nand ) نیازی به تعویض ic نیست و برنامه را روی خود آی سی نصب میکنند.

با این تفاوت که در سری اول از آی سی بی جی آ استفاده شده است  که برای زدن برنامه ی ضبط نیاز به تعویض ic  میباشد.در سری های جدید دنا برخلاف سری قدیم، ایراداتی مثل نویز دار بودن صدای خروجی کمتر به چشم میخورد که اختلال نویز گاهی باعث خرابی کامل بلندگوهای خودرو میگردید.

برای عدم نیاز به تعمیر ضبط دنا نحوه ی صحیح استفاده از ضبط خودرو را به منظور بالا بردن عمر دستگاه پخش، مرور میکنیم.

ویروسی شدن ضبط 

برای استفاده از فلش، هارد و تلفن همراه به منظور اتصال آن به ضبط دنا باید از عدم ویروسی بودن آنها اطمینان حاصل شود. در صورت ویروسی بودن آنها از اتصالشان خودداری کرد، یا ابتدا رفع ویروس شوند سپس به ضبط متصلشان کنیم.

 

تعمیرات تخصصی ضبط دنا

تعمیر آمپلی فایر

ریست کردن ضبط 

برای ریست کردن ضبط دنا مطابق عکس بالا، با نگه داشتن دکمه پاور به مدت ده ثانیه ضبط خودرو ریست می شود و برای اتصال به ضبط باید تنظیمات را مجدد انجام دهید.معمولا آسی هایی که در ضبط پخش دنا استفاده می شوند، کیفیت ضعیفی دارند. آی سی های بی کیفیت ایرادهایی را در ضبط پخش ماشین دنا ایجاد میکند.از جمله این خرابی و ایرادات میتوان به، سوختن باندهای ماشین، سفید شدن صفحه نمایش هنگام دنده عقب، روشن نشدن ضبط هنگام روشن بودن خودرو، اشاره کرد.

 

تعمیرات مانیتور دنا

جی پی اس

زمانی که راه نشان یا جی پی اس خودرو دنا ایراد پیدا کند، یعنی قطعه سوخته است. برای درست شدن باید قطعه تعویض شود و قطعه جدید نصب شود. که عمل تعمیر ضبط دنا انجام می شود.همانطور که گفته شد به دلیل سیستم عامل اندروید روی ضبط خودرو، برای رفع بعضی از ایرادات باید سیستم عامل ضبط را ارتقا داد و عمل به روز رسانی روی ضبط خودرو انجام شود.نکته در مورد ضبط دنا، زمانی که خودرو خاموش است، از ضبط خودرو به مدت طولانی استفاده نشود، زیرا ممکن است که باطری خودرو خالی شود.

ایراد در پخش صدا

گاهی هنگام پخش ضبط ایرادات صوتی به وجود می آید که باید تعمیر ضبط دنا انجام شود. ایرادی مثل صدای تیز موزیک که در این حالت با بالا رفتن ولتاژ برق خودرو، سیم بلندگوی دنا میسوزد. در این مواقع باید سیم برق را تعویض کرد. اکثر تعمیرکاران غیر حرفه ای به سراغ تعویض آی سی میروند که نیازی به تعویض آی سی ضبط ندارد.

 

تعمیرگاه مانیتور دنا تهران

 

سفید یا پرپر نشان داده شدن مانیتور

 تعمیر ضبط دنا در حالت سفید شدن صفحه نمایش انجام میشود. در این حالت صفحه نمایش نسوخته است، بلکه قطعه ای در ضبط دنا یا ویروسی شده است یا آن قطعه سوخته است، که فقط باید آن قطعه را عیب یابی و یا تعویض کرد.تعمیر مانیتور دنا ضبط فابریک دنا دارای صفحه نمایش 6 اینچی بزرگ با صفحه لمسی است که کار را بسیار آسان می کند. عملکرد این ضبط بسیار آسان است. علاوه بر CD  و DVD به لطف درگاه USB، موسیقی و فیلم را می توان در هر مکانی پخش کرد.

ضبط دنا با نقشه مسیریاب آفلاین  تمام مسیرها را به طور دقیق  روی مانیتور به شما نشان می دهد.همچنین با اتصال به تلفن همراه راننده، بلوتوث نه تنها اتصال تماس بی سیم را تضمین می کند، بلکه بیشتر مدل های تلفن همراه، اطلاعات دفترچه تلفن را به رادیو منتقل می کنند.

اینها روی صفحه نمایش نشان داده می شوند و می توانند مستقیماً برای شماره گیری استفاده شوند.حال اگر به هر نحوی ضبط دنا دچار مشکل شد و در هنگام پخش موسیقی با ایراداتی مواجه شد میبایست با مرکز تعمیرات ضبط تماس حاصل نموده و در جهت تعمیر دستگاه برآییم.

مرکز ضبط آوا با سه دهه تجربه در زمینه ی تعمیرات انواع مانیتور خودرو  از قبیل ضبط بنز بی ام و جنسیس پورشه موهاوی لیفان جک برلیانس و … آماده ی خدمت رسانی به مشتریان گرامی در سراسر ایران میباشد.

 

تعمیرات مانیتور دنا

– چگونه رادیو ماشینم را بازنشانی کنم؟

اکثر رادیوهای مرکز اطلاعات سرگرمی مدرن را می توان به دو روش بازنشانی کرد: اول، با نگه داشتن دکمه روشن، خاموش بین سه تا پنج ثانیه، و دوم، با جدا کردن باتری. با مراجعه به دفترچه راهنما و تمیز کردن گرد و غبار خودروی خود می توانید بهترین اقدام را تعیین کنید.

– هزینه تعمیر مانیتور دنا چقدر است؟

بسته به مشکل، و همچنین جدید بودن وسیله نقلیه و داشتن یا نداشتن رادیو اولیه یا واحد سرگرمی فانتزی، تعمیر آن متفاوت است.

 چگونه بفهمم که فیوز رادیو ماشین من سوخته است؟

با باز کردن جعبه فیوز و پیدا کردن فیوز رادیو، می توانید بررسی کنید که آیا فیوز رادیویی ماشین شما منفجر شده است. اگر تغییر رنگ داده باشد، احتمالاً دمیده شده است. اگر اینطور نیست، می‌توانید آن فیوز را با یک فیوز اضافی جایگزین کنید و ببینید که آیا مشکل رادیویی شما حل شده است یا خیر.

– علائمی که به تعمیر مانیتور دنا نیاز دارد.

فیوزهای سوخته، سیم‌کشی بد، سیم‌کشی موش‌خورده، هدیونیت معیوب، نور پس زمینه معیوب، مانیتور تاچ معیوب، دیسک‌های گیر کرده یا عرشه‌های کاست و حتی سن عمومی ماشین و قطعات آن.

تعمیر تخصصی مانیتور دنا

نمایندگی تعمیر ضبط دنا

همانطور که ضبط ها پیچیده تر می شوند، کارهای کمتری وجود دارد که شما (مالک خودرو) می توانید برای تعمیر آنها انجام دهید. بنابراین برای تعمیر ضبط دنا به دستان ماهر نمایندگان این حرفه نیاز دارید.

درست مانند کامپیوتر و مانیتور، ارتباطی بین رادیو و صفحه نمایش وجود دارد. دو راه وجود دارد که در آن رادیو و صفحه نمایش به یکدیگر متصل می شوند.

  • از طریق نقاط اتصال لحیم شده متصل می شود.
  • از طریق نوعی اتصال دهنده مکانیکی متصل می شود.

بسته به اینکه سیستم خودرو شما از کدام یک از این دو استفاده می کند، علت مشکل شما می تواند چندین چیز باشد. برای انجام هر یک از اصلاحات باید صفحه نمایش را بردارید. بنابراین، اگر مطمئن نیستید که چگونه این کار را با خیال راحت انجام دهید، ابتدا از شخصی واجد شرایط کمک بگیرید یا در مورد نحوه انجام آن تحقیق کنید.

همواره میتوانید جهت گرفتن مشاوره و تعمیرات با کارشناسان مرکز ضبط آوا تماس حاصل نموده و از خدمات متمایزی بهره مند شوید.

 

تعمیرات تخصصی مانیتور دنا

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *