تعمیر ضبط

علت قطع شدن صدای ضبط ماشین

علت قطع شدن صدای ضبط ماشین

بررسی کامل علت قطع شدن صدای ضبط ماشین

علت قطع شدن صدای ضبط ماشین از جمله مشکلاتی است که هر نوع سیستمی احتمال دارد دیر یا زود با آن روبرو شود. در این مواقع افراد سریعاً به دنبال پیدا کردن علت این مشکل و راه حلی برای آن می گردند. این مشکلات در سه دسته قرار دارند که عبارتند از: عدم هماهنگی اجزای سیستم صوتی، مشکلات نصب و پایان یافتن عمر بلندگوها و ضبط. در ادامه به توضیحات کاملتری برای دلایل قطع شدن صدای ضبط خودرو و تعمیر ضبط ماشین می پردازیم.

علت قطع شدن صدای ضبط ماشین

دلایل ساده و اولیه قطع شدن صدای ضبط ماشین

معمولا افراد به محض بروز مشکل قطع شدن صدای باند ماشین به این فکر می افتند که عمر ضبط یا بلندگو به پایان رسیده و یا با مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری روبرو هستند. اما گاهی اوقات دلایل ساده ای مانند پایین بودن صدای سیستم یا موبایل، گیر کردن دکمه ضبط، مشکل در اتصال بلوتوث موبایل، معیوب بودن سیم AUX یا فلش، ناسازگاری دانگل بلوتوث و سایر مشکلاتی که به راحتی قابل حل هستند منجر به قطع شدن صدای ضبط ماشین خواهند شد. پس توصیه می کنیم پیش از بررسی های تخصصی که در ادامه خواهیم گفت، این موارد را چک کنید.

علت قطع شدن صدای ضبط ماشین

 

سوختن فیوز، رایج ترین دلیل قطع شدن صدای پخش ماشین

مشکل قطع شدن صدای باند ماشین و دیگر قطعاتی که با برق کار می کنند، عمدتا سوختن فیوز می باشد. با پیدا کردن جعبه فیوز و تست آن به وسیله یک لامپ می توان به سالم بودن یا سوختن فیوز پی برد. در صورتی که فیوز سوخته باشد آن را تعویض کنید، احتمالا مشکل قطع شدن صدای ضبط ماشین برطرف می شود. در غیر اینصورت به بررسی سایر دلایل می پردازیم.

شل شدن سیم کشی

بعد از بررسی جعبه فیوز، تعمیرکار ضبط ماشین به سراغ بازدید از سیم کشی ضبط می رود. شل شدن سیم کشی ممکن است مربوط به سیم کشی بخش جلویی، صندوق عقب ضبط خودرو، سیم های تقویت کننده بلندگو و احتمالاً شل شدن سیم های داخلی بلندگوها باشد. بررسی سیم کشی چندان آسان نیست و برای جلوگیری از آسیب به سایر قسمت ها بهتر است این کار را به تعمیرکار مانیتور خودرو بسپارید.

علت قطع شدن صدای ضبط ماشین

 

معیوب شدن بلندگوها از دیگر دلایل قطع شدن صدای ضبط ماشین

ممکن است قطع شدن صدای ضبط ماشین مربوط به سیم کشی نباشد. در این مواقع تعمیرکار بلافاصله به سراغ بررسی بلندگوها می رود.

گاهی اوقات جمع شدن گرد و غبار در بلندگوها باعث اُفت کیفیت یا حتی قطع شدن صدای ضبط می شود. در این مواقع، راه حلِ موثر استفاده از پاک کننده فشار قوی هوا می باشد. اما گاهی مشکل فراتر از اینهاست و عمر بلندگو به پایان رسیده! اسپیکرها (بلندگوها) با هر برند یا هر کیفیتی پس از مدتی استفاده، کارایی اولیه را ندارند و چاره ای به جز تعویض آنها نیست.

خرابی آمپلی فایر (تقویت کننده)

علت قطع شدن صدای ضبط ماشین می تواند از کار افتادن آمپلی فایر باشد. از نشانه های خرابی آمپلی فایر خارج شدن نویز یا صداهای عجیب و گوش خراش است. البته خارج نشدن صدا از بلندگوها و قطع یکباره صدای ضبط ماشین نیز نشانه معیوب بودن آمپلی فایر یا تقویت کننده می باشد.

علت قطع شدن صدای ضبط ماشین

مشکلات نرم افزاری، دلیل قطع شدن صدای پخش ماشین

بعد از بررسی مشکلات سخت افزاری نوبت به بررسی بخش نرم افزاری سیستم می رسد. برای رفع این مشکل کافیست حافظه ضبط را فلش کنید تا مجدد راه اندازی شود. آپدیت کردن نرم افزار و بررسی تنظیمات ضبط می تواند مشکلات نرم افزاری وعلت قطع شدن صدای ضبط ماشین را برطرف سازد.

مرکز تعمیرات ضبط آوا

پیش از بررسی سخت افزاری یا نرم افزاری ضبط خودرو، اتصال سیستم با موبایل، AUX، USB و… را چک کنید. در صورتی که مشکل قطع شدن صدای باند ماشین حل نشد به تعمیرکار ضبط خودرو مراجعه کرده و خودتان از باز کردن ضبط و بررسی سیم کشی و دستکاری بلندگوها خودداری کنید.

تمامی ایرادات مذکور و هرگونه اختلال دیگر در مانیتور خودروی شما در مرکز سیستم صوتی و تصویری اتومبیل ضبط آوا غرب تهران در مدت زمان 2 ساعت رفع و تعمیر خواهد شد.

ممنون که تا انتهای مطلب همراه ما بودید در صورت گرفتن مشاوره و نوبت تعمیرات با کارشناسان مرکز ضبط آوا تماس حاصل نموده و از خدمات متمایزی بهره مند شوید.تمامی تعمیرات تهران 2 ساعته و شهرستان یک روزه انجام میپذیرد.

بازگشت به لیست

8 دیدگاه در “علت قطع شدن صدای ضبط ماشین

  1. علیرضا یزدانی گفت:

    سلام علت اینکه ولوم صدا از پانزده که بالاتر میشه صدا قطع میشه دوباره برمی گرده چیست ماشین r3راین

    1. sahar گفت:

      سلام روز بخیر قربان ایراد مذکور ممکن است علت های مختلفی داشته باشد به همین منظور مانیتور میبایست مورد بررسی قرار گرفته و عیب یابی شود.
      در جهت راهنمایی و رفع ایراد با کارشناسان مرکز تماس بگیرید.09120710830

  2. kamyar گفت:

    سلام
    ظبط ماشین من سمند هست وقتی کابل AUXمیزنم صدای خواننده نمیاد
    ظبط ماشین هم سی‌دی نمی خوره بلوتوثی هم نیست

    1. sahar گفت:

      سلام وقت بخیر در صورت امکان با کارشناسان مرکز تماس حاصل نمایید 09120710830 راهنمایی های لازمه را دریافت خواهید نمود.

      1. مهسا مرادلی گفت:

        سلام ضبط ماشین به گوشی از طریق بلوتوث وصل بودو گوشی رو به هندزفری وصل کردم بعدش دیگه ضبط صداش قطع شده نه یو اس بی پخش میکنه و نه زمانی که به گوشی وصل میشه صدا داره … ماشینم تیبا پلاس هست و مانیتور داره ضبط.ممنون میشم راهنمایی کنید.

        1. sahar گفت:

          سلام عرض ادب در جهت رسیدن به پاسخ دقیق تر با کارشناسان مرکز ضبط آوا تماس حاصل نمایید 09120710830

  3. مرتضی گفت:

    سلام ضبط ماشین فقط موسیقی رو اونم خیلی ضعیف پخش میکنه و صدای خواننده در نمیاد مشکلش چیه؟ اتصالات رو هم چک کردیم اکیه.

    1. sahar گفت:

      سلام قربان, علل های متفاوتی موجب بروز خطا میشوند,در جهت دریافت راهنمایی با شماره تماس 09120710830 تماس حاصل نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *